Ilość posiłków

Ważnym elementem zachowania prawidłowego odżywiania są odpowiednie pory i ilość posiłków w ciągu dnia. Nie dobrze jest jeśli nie potrafimy sobie odmówić podjadania drobnych przekąsek pomiędzy głównymi posiłkami. Liczbę posiłków możemy dopasować zależnie od naszych potrzeb. Może ich być pięć, cztery czy nawet tylko trzy. Znam osoby, którym wystarcza nawet zjedzenie jednego obfitego posiłku w ciągu dnia. Jednak nie jest to zbyt dobrym rozwiązaniem dla zdrowie. Najlepszym wyjściem osądza się odżywianie sięga pomocą pięciu posiłków w ciągu dwudziestu czterech godzin. Muszą być on odpowiedniej wielkości. Nie sposób bowiem mówić o zdrowym odżywianiu jeśli ktoś wchłania pięć razy dziennie obiadowe porcje mięsa z ziemniakami polanymi jeszcze dodatkowo niezdrowym maślanym tłuszczem. Każda porcja dla danej pory dnia powinna być inna. Śniadanie należy do najważniejszych posiłków. Ono powinno dostarczyć nam energii na cały poranek. Do pory obiadowej powinniśmy zadowolić się jakimś owocem czy jogurtem. Natomiast jeśli chodzi o kolację to powinniśmy ją jeść co najmniej trzy godzinny przed planowanym snem.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.